Scuola Leonardo Da Vinci Roma

Första skoldagen och jag är försenad som vanligt. Alla som känner mig väl vet att när jag säger att jag åker om tio min så åker jag 1 timme senare. I morse gick jag ändå upp kl halv 8 och jag skulle vara på skolan halv 9 och det tar ca tio min att gå dit, jag lämnar lägenheten fem i halv GREAT! sprang och gick vilse. Men de va lugnt! för när jag kom dit så va man tvungen att registrera sig och det va en jätte kö till detta. Sen va det intagnings prov.. hmm.. asså efter ett långt sommar lov så minns man inte så mkt av det man lärt sig i våras.. så det intagnings provet gick ju så där .. (intagnings provet är för att se på vilken nivå i italienska man ligger på) jag grät en skvätt och ringde pappa efter provet. Sen gick jag bort till ett kafé i närheten av skolan och tröstade mig med en cappuccino och en cornetto (croissant på italienska). Dom som jobbade där va glada över att se mig tråtts att jag aldrig sett dom innan. och de bjöd mig på allt och ville att jag skulle sätta mig vid baren för att kunna prata med dom. Självklart fick jag en special cappuccino som fick mig på bättre humör. (BILDEN NEDANFÖR) Efter en 4 timmars italienska lektion drog jag mig ner till marknaden för att köpa grönsaker och frukt tills i kväll.
.
Eftersom att alla som gick på skolan va äldre än mig så lyckades jag inte få så mkt vänner att umgås med. så jag stannade ett par tjejer på gatan som visade sig vara amerikanska. Jätte trevliga och vi bytte nr. Så lätt va de att skaffa sig lite vänner. Nä ska snart gå i väg och leta efter en bankomat måste ta ut pengar till hyran av lägenheten. Sen om någon timme ska jag laga lite middag blir pasta med färska tomater och mozzarella. mm blir hungrig när jag skriver de.
.
ha det gott
ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0