MICAM - Milano

Kom hem i går natt från underbara Milano. Den stora skomässan tog slut i går och då packade vi ner allt och drog oss tillbaka till Civitanova Marche.
.
Mässan va fräck och kul att få se! Jag jobbade mest i Francesco Morichetti montern men va även mycket i Mjus och Air Step montrarna. Det Bästa med just denna mässan om man jämför med alla de andra är att montrarna är helt otroliga, lyxiga och fräcka! Inte bara montrarna som va det bästa från denna mässan utan även att alla designers var på plats sjukt kul att få träffa dom, på vissa ser man verkligen på utseendet vilket märke han eller hon designar för, roligt.
.
Tillsammans med Anneli och Linn bodde jag på Una Hotel som ligger i närheten av stationen i Milano. Första kvällen va jag och italienarna på deras hotell tog någon drick och åt lite plock mat (en ost tärning och en salami bit) ingen bra middag precis så jag åkte o mötte Anneli och Linn senare och åt middag på en mysig pizzeria.
.
På söndagen började mässan och det blev mycket att göra. Skrev en massa ådrar =) På kvällen blev det middag med Johanssons skor, en sko kedja som finns runt om Göteborg. Jätte mysig restaurang med jätte god mat! blev pasta carbonara och Carpaccio.
.
Andra dagen va det som mest att göra höll på att dö av värme och stress. Kändes som om det va 40 grader där inne! Den dagen hade jag på mig min gröna Acne klänning och ett par cowboy boots, och haha GainCarlo som är en av säljarna på Francesco Morichetti kommer fram till mig undertiden han håller på att hjälpa en kund och säger " oo today Amanda I must say you look really sexy" (italienskt utal) haha så himla rolig, värsta va att jag svarade med ett skratt! aja glad är man och gott självförtroende lär man ju skaffa sig här i Italien. Denna kvällen åt vi middag med Yok Yap en jätte fin butik som ligger i Göteborgs centrum (en av mina favorit butiker). Mycket trevlig kväll!
.
Tredje dagen, jag träffar Fashion by C och pratar en massa med dom jätte kul att få höra lite av deras affärside och självklart är det kul att få bra kontakt med dom. På kvällen som också va sista kvällen blev det middag med Nilsons sko, en sko kedja som finns runt om i hela Sverige och i Norge. Dom är ju så himla goa o trevliga, hade ytterligare en trevlig kväll!
.
Sista dagen, finns inte så mycket att säga.. inte så mycket att göra de flesta kunderna har dragit hade någon enstaka Asiatisk kund som va inne men inte så mycket mer. Sen va det dags att säga hejdå till Anneli och Linn och självklart ska jag börja gråta ? vad vill jag haha längtar väl hem.. Men nu närmar det sig Söndag och då drar jag till ROM! woo hoo
.
.. kommer sakna alla här..
.
.
.
Bilder från mässan kommer!
CIAO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0