Bella Italia!

I Söndags (den 29 aug) for jag till Italien.  Bor lite utanför staden Citanova Marche hos en italiensk familj, som är jätte gulliga men som inte pratar något annat språk än Italienskaaaa, men tack vare google translate så har vi lyckats kommunicera!
Meningen med denna resa är väl att jag ska lära mig italienska och hur man skapar skor. På dagarna jobbar jag inne på en sko fabrik som ligger i Citanova Marche. Jag kommer antaligen få prova på att jobba på lite olika ställen men än så länge har jag bara jobbat på dne delen där man finslipar skon t.ex. putsar, färglägger osv. På den avdelningen jobbar jag med två jättesnälla kvinnor: Margherita och Rosarbba, förstår inte vad de säger men dom är ändå väldigt snälla.
Första kvällen träffade jag Francesco och hans familj för första gången. Francesco är säljare och säljer då de skor som görs på fabriken. Francesco har verkligen varit jäte gullig mot mig, han har bjudit mig på middag en gång och på lunch tre gånger. Hans familj är väldigt gulliga också. Francescos barn, min nya bästis är världens underbaraste! Tomaso heter han o är hur mysig som helst! ska lägga upp en video på honom så att ni förstår vad jag menar!
I dag slapp jag jobba hela dagen på fabriken. Efter 4 timmars arbete hämtade Francesco mig och körde mig till stranden med hans familj tydligen väldigt bra sätt att lära sig italienska på. Här är de 30 grader varmt så de är rätt skönt att ligga på stranden resten av dagen. I kväll så var de stor middag då hela deras familj (familjen jag bor hos) var samlad o vi åt nån majs korv/kaka. sådär om ni frågar mig, kunde inte med o säga vad jag tyckte så jag ljög o tvingades äta 5 st jag dör! trodde seriöst att jag skulle spy. Men annars är maten här den bästa! mm molto buona!
I mon är det fredag o då vet jag inte vad de är som händer..?! aja ska nana nu va väldigt tråkigt att blogga men jag ska försöka göra det ofta, roligt att ha sen.
CIAO!
är de största märkena som görs på fabriken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0