lovely morning, jobbig dag.

I morse kunde jag äntligen njuta av morgonen utan att bli väckt av borrmaskiner och de dumma vägarbetarna som nu har avslutat sitt jobb på gatan utanför. Vaknade nu istället utav min väckarklocka kl 10 somna om vaknade kl 11 fixade frukost som jag sedan åt i sängen tillsammans med en film. Dagen började bra tog det lugnt hela morgonen.. kanske lite för lugnt för helt plötsligt va kl halv 2 och jag skulle vara vid skolan kl 2 så de va bara att slänga på sig kläderna och springa.. kanske inte springa men gå fort. Men självklart när man är som mest stressad så händer alltid sånt som normalt inte burkar eller ska hända. Ytterdörren är ur funktion och ger mig en elektronisk stöt vilket gjorde ont i hela kroppen, aj. När jag väl kom ut på gatan så vid första övergångsstället så va trafikljuset ur funktion och bilarna stannade aldrig. när jag väl kom över så sprang jag hela vägen till skolan och kom fram helt genomsvett.
Under lektionen så sitter jag o små fnissar åt en ny gubbe som börjat i klassen .. kan inte hjälpa de men så fort ngn gör eller pratar annorlunda på ett roligt sätt så kan inte jag hålla mig för skratt.. gud vad elak jag känner mig. Strunt samma han va konstig. När jag väl kom hem så för det första stinker lägenheten cigarr, det ligger två mosade tomater på ett fat vid fönstret i köket, vet inte om mina lägenhetsvänner bara är "insekts vänner" för tomaten kryllade av småkryp eller om de bara är sparsamma på mat. Äckligt va det iaf. Sen så springer katt jäveln in på mitt rum så min italienska lägenhetskompis får jaga ut den med en kvast och låste sedan in den i hans rum. Vem har katt när katten bara får vara i ett rum? Strunt samma jag är ap hungrig och planerar att laga lite tortelini con panna. sen borde jag duscha!  CIAO!
två sköna typer jag mötte häromdagen på gatan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0